söndag 21 september 2008

Väntan... och flyget var försenat!!

Ja, nu sitter jag här. Alldeles ensam på den stora flyplatsen i Köpenhamn. Inte helt ensam, jag har ju mina 12 kg handbagage och min lasagne. Flyget går om några timmar, men jag har redan tröttnat på alla superdyra, super exklusiva affärer som finns här, en fattig student har ju inte råd med ens en nyckelring i någon av de affärerna.

Det är fullt med folk överallt, men det känns som om alla pratar svenska av någon anledning, jag hör nog i syne. Flygvärdinnorna springer förbi mig i skyhöga klackar, ibland haltar de lite, kanske lite skoskav… Det finns också folk som har klätt ut sig till flygvärdinnor.
Vädret här i Köpenhamn är inte direkt något att hänga i granen. Mulet som vanligt, man ser inte längre än till de två närmsta planen. Men de har inte sagt eller skrivit något så jag antar att flyget vidare inte kommer vara försenat.

Men en flygplats är inget annat än en flygplats(denna är dock en aning roligare än Säve eller Skurup). Och några timmar att ta ihjäl här kommer väl att gå, fast tiden kryper fram.

Inga kommentarer: